Trudności w uczeniu się arytmetyki:
- brak zdolności do układania cyfr w odpowiednim porządku (np. od najmniejszej do największej),

- brak zdolności do rozumienia symboli graficznych (np. znaki drogowe),
- trudności w wykonywaniu prostych operacji matematycznych (np. podliczanie kwoty jaką trzeba zapłacić w kasie przy zakupie dwóch rzeczy),
- obniżona zdolność identyfikowania liczb z pisemnymi symbolami,
- trudności z zapamiętywaniem i zapisywaniem cyfr (np. kod pin do karty kredytowej).
Trudności w nauce geometrii:
- mylenie stron i kierunków,
- pomijanie drobnych elementów graficznych figur,
- błędy lokalizacyjne, problemy z orientacją w przestrzeni,
- trudności z umiejscowieniem znaków i figur w przestrzeni,
- trudności z rozwiązywaniem zadań geometrycznych .
Trudności w życiu codziennym:
- awersja do gier, które wiążą się z cyframi lub kojarzeniem przestrzennym (np. domino, szachy),
- pomyłki w używaniu pieniędzy,
- powtarzające się złe wykręcanie numeru telefonu,
- słaba koordynacja sportowa,
- trudności w zapamiętywaniu następstw kroku tanecznego czy reguł sportowych,
- kłopoty w podróży np. przechodzenie na zły peron.
Warto dodać, że uczniowie z dyskalkulią oprócz problemów wymienionych wyżej z jakimi spotykają się codziennie, mają wiele trudności z nauką matematyki. Często zdarza się, że:
- pracują bardzo wolno i ciągle otrzymują złe wyniki,
- pracują zrywami, niesystematycznie,
- unikają prac matematycznych
- podczas lekcji "wyłączają się"
- łatwo się męczą podczas rozwiązywania zadań matematycznych.
Dlatego właśnie, bardzo ważna jest dobre podejście zarówno ze strony nauczyciela jak i rodziców. Ale na ten temat więcej, w następnym poście!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz