środa, 13 czerwca 2012

Programy i gry komputerowe

Dziś przedstawiam kilka programów i gier komputerowych, które poprzez zabawę pomogą dzieciom w nauce matematyki, a dodatkowo rodzice będą mogli śledzić postępy swoich pociech.

Najlepszym programem komputerowym dla dzieci, moim zdanie, jest Eduterapeutica Dyskalkulia - jest to najnowszy dostępny na rynku, program terapeutyczny do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 9 lat wykazującymi specyficzne trudności w rozwiązywaniu zadań matematycznych. Program ten zawiera ok. 120 ćwiczeń w formie rozbudowanych gier z wieloma poziomami. Dodatkowo program ten posiada:
- aplikację terapeuty, które służy do planowania, prowadzenia i analizowania diagnozy orza terapii dziecka,
- diagnozę - obejmuje ona ćwiczenia, które badają kodowania, stałość liczby, stałość tworzywa, orientację przestrzenną, rytmy, ciągi konsekwentne oraz operację na liczbach
- terapię, która jest planowana i analizowana na podstawie komputerowego wykonywania ćwiczeń przez dziecko, wykonywania ćwiczeń na wydrukowanych arkuszach oraz pod nadzorem rodziców w oparciu o wydrukowane poradniki.

więcej informacji na stronie http://www.eduterapeutica.pl/dyskalkulia



Poznaję cyferki - to program, który oparty jest na pomyśle podróżowania w kosmosie i odwiedzania kolejnych planet, na których czekają na rozwiązanie różne zagadki, związane oczywiście z rozpoznawaniem cyfr. Program dla najmłodszych od 3 do 7 lat.  

 

The number race - jest t o oprogramowanie przeznaczone do pomocy w dyskalkulii u dzieci w wieku od 4 do 8 lat. Może być przydatne w zapobieganiu dyskalkulii lub nauczaniu sensu (pojęcia i wartości) liczby dla dzieci w wieku przedszkolnym bez specjalnych trudności w uczeniu się. Program został opracowany w oparciu o wiedzę badaczy na temat mózgowych obwodach neuronalnych leżących u podstaw liczbowych poznania.



Klik uczy liczyć w zielonej szkole - to program komputerowy do nauki arytmetyki powiązany z ekologią. Dziecko poznaje rośliny i zwierzęta, kompletuje w formie albumu własną encyklopedię przyrody, a przy okazji wykonuje mnóstwo działań arytmetycznych, motywowane ciekawością i chęcią odkrywania kolejnych tajemnic świata roślin i zwierząt. Przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 9 lat.



Matematyka - dodawanie i odejmowanie, w bajkowej krainie zwierzęta uczą dzieci podstaw matematyki: dodawania, odejmowania oraz porównywania liczb. W programie znajduje się sześć gier edukacyjnych przeznaczonych dla kilku graczy, wiele bogatych animacji i wesoła muzyka. Zwierzęta tłumaczą zasady matematyki i towarzyszą dzieciom w rozwiązywaniu zdań. Jest to edukacja połączona z doskonałą zabawą dla dzieci od 5 do 10 lat. Wydano całą serię tych, z szerokim wachlarzem zagadnień matematycznych do przećwiczenia i zrozumienia.



Matematyka to proste - dzięki tej grze dzieci łatwo wkraczają w świat matematyki. Poznają liczby, działania i figury geometryczne. Grając w gry i rozwiązując zagadki dzieci zwiększają sprawność liczenia i wykonywania działań matematycznych. Zastosowana w programie oryginalna metoda nauki poprzez zabawę przynosi szybie i trwałe efekty. Dla dzieci w wieku od 6 do 10 lat.



Kolejnym interesującym produktem jest EduSensus Matematyka - należy do znanej serii eduSensus i składa się z 5 programów, które powstały z myślą o rozwijaniu zdolności matematycznych wśród dzieci w wieku od 6 do 11 lat. Program ten przedstawia jak można śpiewająco nauczyć się tabliczki mnożenia.



Matma jest super, to animowana przygoda, dla dzieci w wieku od 7 do 11 lat, która pozwoli dziecku podróżować w czasie. Program ten poprawia zrozumienie takich zagadnień jak ułamki, geometria, miara i waga. Rozwija on również umiejętności praktycznego zastosowania matematyki oraz uczy krytycznego myślenia.



Liczę z Reksiem - połączenie multimedialnej przygody z nauką oraz kompleksowym sprawdzeniem znajomości matematyki z zakresu nauczania początkowego. Program przeznaczony dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat. Zadaniem gracza jest pomóc Reksiowi w uratowaniu zwierząt, które porwał Wilk. Aby tego dokonać, trzeba zagłębić się w świat matematyki. :)



Detektyw: Z muzeum skradziono obraz. Policja jest bezradna. Gracz musi odnaleźć złodzieja. Gra zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętności z zakresu podstawowych działań arytmetycznych. Uczestnik gry wykonuje działania z jednostkami długości, odległości, pojemności, wagi oraz czasu. Uczestnik poznaje figury płaskie i przestrzenne. Gra dla dzieci w wieku od 11 do 12 lat.



Matematyka na dzikim zachodzie - program, kończący największy koszmar uczniów szkoły podstawowej, które mają problemy ze zrozumieniem zasad rządzących światem matematyki. Śmieszne animacje i efekty dźwiękowe zachęcają dziecko do podjęcia wyzwania - rozwiązywania kolejnych zadań. Program stworzony bez ograniczeń wiekowych.



Na rynku obecnie dostępnych jest coraz więcej, ciekawych i interesujących gier, które ukazują pozytywne i radosne oblicze matematyki. Dlatego warto próbować i proponować dzieciom spędzanie wolnego czasu łącząc przyjemne z pożytecznym.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz